Bitki Çayları Hakkında Sorular

02.01.2017

Bitki Çayları

Son zamanlarda bitki çaylarına yönelim git gide artış göstermektedir. Peki bu bitki çaylarını ne kadar bilinçli ve kontrollü tüketiyorsunuz?   Tüm soruların cevabını sizlere ayrı ayrı verelim…

Bitki  Çayının  Vücuda Ne Faydası Var ?

Bitki çayları, metabolizmayı hızlandırır ve  vücuttaki ödemi atar. Ayrıca  tok kalmayı sağlayarak az kalori alımına destek olup, kilo verdirir. Bunun yanı sıra  özellikle kış aylarında toksinlere karşı önleyici etkiye sahip olup bağışıklık sistemini kuvvetlendirir. Antioksidan etkisi vardır.

Bitki  Çayının  Fazlası  Zararlı  mıdır?

Atalarımız ne demişler ‘’her şeyin azı karar çoğu zarardır.’’ Her şey de olduğu gibi bitki çayının  fazlası da  zararlıdır. Fazla alımı karaciğer enzimlerine ve böbrek yükü artışına  ve hipotansiyona, kalp çarpıntısına neden olacağından dolayı zararlıdır. Bu nedenle dikkatli tüketilmesi gerekir.

Ne Kadar  Tüketilmelidir ?

Günlük en fazla 3 fincan bitki çayı tüketiniz. Bu 3 fincanın her biri farklı olarak tüketilmesi daha çok tavsiye edilir.

Nasıl Tüketilmelidir?

İçeceğiniz bitki çayına göre değişir. Eğer yeşil çay içmek istiyorsanız  kafein içeriğinden ötürü yemeklerle tüketilmemelidir. Yine akşam uyku sorunu yaşamamak içinde gece geç saatlerde  tavsiye edilmez. Yeşil çayın öğle yemeğinden 1-2 saat sonra tüketilmesi  daha uygundur. Mesela nane-limon zencefil gibi bitki çayları da yemeklerden 15-20 dakika sonra tüketilebileceği gibi yemeklerle de tüketilebilir. Üstelik bu bitki çaylarının yemeklerle tüketimi sindirim sisteminizi   faaliyete geçirir.

Bitki çaylarını sıcak suyun içine atılarak 5 dakika  demlemeye bırakılması ve daha sonra içilmesi gerekir. Bitki çaylarını  çok  çeşitlendirmeden , birbirine karıştırmayın. Birçok karıştırılan bitki çaylarının karaciğer ve böbreğe zarar verebilir ayrıca biyoyararlığı gidebilir. Örneğin demlenmekte olan ıhlamur içine limon,  karanfil, tarçın ve elma dilimleri koyarak tüketmeniz yeterli olacaktır.

Hangi Bitki Çayları İçilmelidir ?

Yeşil çayın etkisi oldukça yüksek olup, özellikle kilo vermek isteyenlerin günde 1-2 fincan içilmesi tavsiye edilir. Yalnız sinir, stres, kaygı, depresyon veya adet dönemlerinde daha çok yatıştırıcı etkiye sahip çaylar önerilir. Papatya,  melisa, rezene, yasemin, ıhlamur  çayları gibi. 

Mide sorunları,  şişkinlik-gaz gibi durumlarda anason, zencefil, kekik, nane  çayları  önerilir.

Bağışıklık sistemi için özellikle kateşin içerdiği için yeşil çay,  adaçay, ıhlamur, zencefil çayları tercih edilebilir. Bitki çaylarının içine 2-3 dilim limon ve tarçın atılması tavsiye edilir.

Bitki Çaylarını Kimler Tüketebilir ?

Gebelik, tansiyon, böbrek , kalp sorunu  yaşayan  ve birden fazla ilaç tüketen bireylerin dışında herkes düzenli ve kontrollü olarak  tüketebilir. Bu kişilerinde uzman dahilinde tüketebileceği çayları bilinçli şekilde kullanabilirler.

 



Sayfamızı beğenerek güncel haber ve duyurularımızı, doktorlarımızın sağlık tavsiyelerini Facebook duvarımızdan kolaylıkla takip edebilirsiniz.